czwartek, 26 lutego 2015

Ozdobowy zawrót głowy

Mama chciałaby welon, babcia diadem (!!!), ciocia to w ogóle uwielbia kwiaty wpięte we włosy,a kuzynka gdzieś tam u kogoś widziała "takie fajne coś,co się wpina za uchem i przechodzi jakby przez czoło". Ozdób głowy dla panny młodej jest multum. Niesamowity wybór i różnorodność powoduje, że chciałoby się brać ślub nie raz,a przynajmniej 10 razy.
Po kolei :

1. Welon - najczęściej kojarzone z panną młodą nakrycie głowy i chyba wciąż najczęściej ubierane. Welonów mamy mnóstwo, są krótkie,długie, katedralne. Są upięte na czubku głowy,wyglądające jak koczkodan, są subtelnie spływające ,są upięte z tyłu, są zasłaniające twarz. Dla każdego coś dobrego. Spotkałam się ze stwierdzeniem,że "nie będę ubierać na głowę firanki". Coś w tym jest,ale... dla mnie firanka ma niezaprzeczalny urok. :) Coś mnie zawsze wzrusza w tych welonach, może fakt, że mają chronić nas od złego, może zaś to, że prawdopodobnie to jedyny dzień w życiu,kiedy takowy założymy. W każdym razie - ja jestem jak najbardziej ZA, welony uwielbiam i zdecydowanie mam zamiar założyć na swój ślub. :)
www.elizabethannedesigns.com
www.tulipbridal.com

2. Wianek - zgodnie z tematyką bloga - najbardziej rustykalne nakrycie głowy dla oblubienicy. :D Niesłychanie urocze,dziewczęce. Jestem fanką wianków na równi z welonami. Kocham zarówno te drobniutkie, z małych kwiatuszków, trochę komunijne, jak i na wypasie, potężne korony z dużych i mięsistych pąków. Wianek ma jedną wadę - nie każdemu pasuje. O ile welon raczej dopasujemy do każdego typu urody o tyle wianek ma swoje wymagania. Moje osobiste odczucie jest takie, że jednak tutaj wiek panny młodej może mieć znaczenie.Nie chodzi o żadną symbolikę, po prostu wianek kojarzy się z wczesną dziewczęcością, więc panny młode wyglądające na więcej niż 20-coś lat mogą czasem wyglądać nienaturalnie. Oczywiście wszędzie są wyjątki :) Ja jednak polecałabym wianki tym, które mają dziewczęce rysy twarzy, nie ostre.
passionforflowers.net

blog.wedalert.com 
charleston.thescoutguide.com
3. Opaska - Opaski mogą mieć różne postacie. Najczęściej widuję takie z ozdobami z perełek,z kwiatami, z dopiętym fascynatorem, z kryształkami. Bardzo ładny dodatek, który wpasowany w całość stylizacji świetnie ją uzupełni.Najbardziej podoba mi się połączenie opaski ze stylem retro - ma to wtedy niesamowity klimat. Możemy też postawić na ozdobę schodzącą nisko na czoło. Do takiej jednak opcji musimy mieć regularne rysy twarzy i -przede wszystkim- dość szczupłą buzię. Niestety, ale tego typu dodatki na okrągłej buzi mogą sprawić, że będzie ona wyglądać karykaturalnie.
shefinds.com
percyhandmade.com

www.bhldn.com
www.eleganceandenchantment.com

ciechanowinaczej.pl
4.Fascynator - mi osobiście przypominają pierzastego ptaka,który usiadł na głowie panny młodej, jednak rozumiem że do niektórych stylizacji nie pasuje nic innego,jak to, albo panna młoda jest fanką futurystycznych klimatów. Przede wszystkim fascynatory pasują do stylizacji nowoczesnych, prostych, gdyż same w sobie są dość ozdobne. Na pewno nie bierzcie pod uwagę tej ozdoby, jeśli Wasza suknia jest zwiewna i romantyczna. To po prostu ze sobą nie gra.
twojasuknia.pl


5. Pojedynczy kwiat we włosach - trochę styl hiszpański, trochę jak księżniczka od Disneya. Nie jestem fanką tego rozwiązania,ale nie można zaprzeczyć, że niektórym pannom młodym pasuje niesamowicie. :) Trzeba tylko uważać na dobór kolorów-rudzielce niech nie wpinają we włosy mocnego różu i czerwieni, brunetki białych kwiatów.
etsy.com 
styloss.com

6.Woalka -świetna do stylizacji w stylu lat 60-tych. Niesamowicie gra z krótką sukienką :)
galleryhip.com

2 komentarze:

  1. Bardzo podobaja mi sie takie bizuteryjne opaski i chckalabym miec taka zamiast welonu w dniu slubu, czy znasz jakies sklepy / strony gdzie mozna zamowic takie cudo? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam moje ukochane etsy.com :) Aczkolwiek tam ceny mogą czasem zniechęcić. Z tańszych - Claire's, Parfois, Allegro i Aliexpress. W tym ostatnim jest multum tego,ale trzeba mocno zwracać uwagę na jakość :)
    tu przykład z Claire's:http://www.claires.co.uk/gold-crystal-daisy-decorative-hair-clip/shop/fcp-product/40924

    OdpowiedzUsuń